5 Ocak 2016 Salı

ZENCEFİLLİ TARÇINLI KURABİYE





Merhaba dostlar

Yeni yıl akşamı kızım ve kuzenleri için bu mis kokulu bir o kadar da faydalı kurabiyelerden pişirdim.. Ben adam ve kız kurabiye kalıplarını kullanıp bonibon ve çikolatayla süsledim..
Sizler istediğiniz kalıplarla hazırlayabilirsiniz.


MALZEMELER

140 gr . oda sıcaklığında tereyağı
1 su bardağı esmer şeker
1 adet yumurta
1,5 çay kaşığı toz zencefil
2  tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un ( 2 su bardağından 1 parmak az diyelim )

YAPILIŞI

Tereyağını mikserle krema haline gelinceye kadar çırpın. Daha sonra şekeri ilave edip 2 dakika
daha mikserle çırpın. Yumurtayı ekleyip çok çırpmaya devam edin.

Ayrı bir kapta unu ,zencefili,tarçını karbonatı harmanlayıp eleyerek tereyağlı karışıma ilave edip
yoğurun.

Streç filme sarıp buzdolabında 30 dakika bekletin.

Buzdolabından çıkarıp bir kez yoğurup yumuşatın. Merdaneyle 2  mm kalınlığında açıp istediğiniz kalıplarla kesin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

Önceden ısıtılmış 160 derece fırında  8-10 dakika pişirin..

NOT :Sizde benim gibi bonibon kullanmak isterseniz pişmesine yakın hamur henüz yumuşakken bonibonları kurabiyelere batırın. Çatlayıp erimesinler..

AFİYET OLSUN.



1 yorum:

  1. Eline sağlık balım. . Bu tarz kurabiyeleri çok n severim. . 💕

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.