28 Aralık 2015 Pazartesi

TAHİNLİ ÇITIR RULO





Merhabalar

26 Aralık Cumartesi kızımın doğum günüydü.O gün için hazırladığım tahinli çıtır rulolara yiyenlerden tam not aldı..Çıtır çıtır ağızda dağılan nefis tatlıyı mutlaka denemenizi öneririm.

1 hafta öncesinden hazırlayıp sardım. Derin dondurucuya koydum. Çıkarıp 20 dakika da pişirdim.
Büyük kolaylık oldu benim için..

Ben aşağıda tereyağlı tarifi vericem fakat yağda kullanmaya gerek yok.Neden derseniz Baklava yufkası da tahinde yeterince yağ içeriyor zaten.Tercih sizin..

Tarife geçersek ;

MALZEMELER

12 adet hazır baklava yufkası
50 gr .tereyağı (eritilmiş)
1 su bardağı tahin
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz


YAPILIŞI

Yufkalarımızı 3'er li kullanacağız..

Öncelikle tereyağı kullanacaksanız eritin.
1.yufkanın üzerine sürün.
2.yufkayı üzerine serin.Tekrar erimiş tereyağı sürün.
3.Yufkayıda 2.yufkanın üzerine serip,üzerine fırça yardımıyla tahin sürün.
3 yemek kaşığı kadar şekeri eşit oranda serpiştirin. En son cevizden bir kısım serpiştirip
3 kat yufkamızı rulo olarak sarın.

Diğer yufkaları da aynı şekilde sarın.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alın. İstediğiniz boyda dilimleyin .

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.



7 yorum:

  1. ellerine sağlık canım tam da cay içiyordum cayımın yanı boştu :( uzanıp alınacak bi şey olsa sana sormadan alıcam da alamıyom :) mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  2. çıtır çıtır harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım nefis olmuştu. Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  4. Bu tarife bayılıyorum çok lezzetli ve pratik dondurucu fikri ayrıca güzel
    Güzel kızınıza sağlıklı uzun ömürler dilerim

    YanıtlaSil
  5. Ziyaretinize geldim ve Blogunuza bayıldım.
    Tarifler, fotoğraflar çok net ve anlatımınız çok açık.
    Herşey Nefis görünüyor. Tahinli çıtır da gözümde kaldı...
    En kısa zamanda deneyeceğim, sevgiler, Pırıl - Lezzetli Sanatlar

    YanıtlaSil
  6. Çıtır çıtır harika! Hem de tahinli, cevizli. İkisini birlikte çok seviyorum, zaten ayrılmaz ikililer.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifinizi denedim ve bloğumda da yayınladım. Harikaydı bu rulolar. En kısa zamanda tekrar yapacağım.
      Teşekkürler.

      Sil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.