1 Ekim 2015 Perşembe

UN HELVASI





Günaydınlar 
Yaz aylarının ,enerjik,tempolu ,uzun günleri geri de kaldı ..Tatiller bitti,okullar açıldı..Sonbahar iyiden iyiye kendini hissettirmeye başladı.
Sonbaharı ne kadar sevsem de bu durum beni etkiledi..Depresyona girmem an meselesi :)

Bugün size tam kıvamında un helvası tarifimle geldim.Bayramın 2.günü sevgili elticiğim Filiz ,
un helvasını aklıma soktu.. :)) O gün bugündür gözümden un helvası geçiyor.. 

Beni takip edenler bilir 4 ay gibi bir süredir diyetteyim. O yüzden Un helvasını yapmamak için kendimle epeyce bir mücadele verdim..
Ama sonunda kendimi tencerenin başında un kavururken buldum :) 2 tane yedim o da benim verdiğim kilolara ödül olsun dedim .

Bu arada o ödüllerde hiç bitmek bilmiyor ya neyse :)

Geçelim tarife ;

MALZEMELER

250 gr. tereyağı /Margarin
2 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı süt
1 paket vanilya
Tarçın veya Ceviz

YAPILIŞI

Öncelikle bir kapta soğuk sütü ,şekeri karıştırın.Şeker içinde iyice erisin.Vanilyayı ilave edin.
Genişçe bir tencerede tereyağını eritin. Unu ilave edip kısık ateşte karıştırarak yarım saat kavurun.
Şekerli süt karışımını 3-4 seferde yavaş yavaş una ekleyin.
Ocağın altını açın.Helva hemen kendini topluyor ..Ocaktan alıp demlenmeye bırakın.
Kaşıkla ve ya dilediğiniz gibi şekil verin.

Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin..

AFİYET OLSUN.










3 yorum:

  1. Diyeti bozdurmayacak gibi değil :) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. harika bir blogunuz var hem görsel olarak şeker,hemde paylaştığınız tariflerler mükemmel...ellerinize emeğinize sağlık!

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.