28 Eylül 2015 Pazartesi

KALBURABASTI




Bu bayram bayram tatlım Kalburabastı idi.. :)

Tarifi hemen sizinle paylaşıyorum..

MALZEMELER

Şerbeti için :

3,5 su bardağı su
4 su bardağı toz şeker
Yarım limon suyu

Hamuru İçin :

250 gr. margarin/tereyağı (Oda sıcaklığında )
1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
Alabildiğince un (yaklaşık 4,4,5 su bardağı )

İçi için :

İri çekilmiş Ceviz

Üzeri için :

Kaymak
Antep fıstığı tozu



YAPILIŞI

Öncelikle şeker ile suyu karıştırıp 15 dakika kaynatın.Ocaktan almaya yakın limon sıkın.Soğumaya bırakın.
Tüm hamur malzemeleri bir kapta kulak memesi kıvamında yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak açın.



İçine bir miktar çekilmiş ceviz koyup kapatın.



Kalburunuz varsa kalburunuza yoksa rendeye yada benim gibi pirinç süzme kabının delikleriyle bastırarak şekil verin.



Yağlanmış tepsiye dizin.



Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz soğuyan şerbeti dökün.

Servis edeceğiniz zaman benim gibi kaymak ve Antep fıstığı tozuyla süsleyin.



AFİYET OLSUN.

2 yorum:

  1. Canim tarif icin cok tesekkur ederim... En kisa zamanda yapacagim...
    Ellerine saglik, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim blogumu ziyaretin için ..Hemen denemelisin.
      Sevgiler

      Sil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.