28 Mayıs 2015 Perşembe

FISTIKLI KÖFTE




Kocaman kocaman merhabalar herkese

Dün  akşam yemeğimiz için lezzet garantili fıstıklı köfteleri hazırlayarak kebapçı keyfini eve taşıdım :) .Bu arada ben yine diyetteyim :) umarım bu sefer istikrarlı bir şekilde devam ederim.Diyette olduğum için fıstıklı köftelerden çok kısıtlı yedim..Yoksa affetmezdim :) Fırında misler gibi piştiler en sağlıklısından...

Hadi geçiyorum tarife ..

MALZEMELER

500 gr. dana döş az yağlı kıyma
100 gr .Antep fıstığı (iri çekilmiş Antep fıstığı )
1 adet yumurta
2 diş sarımsak
1 adet kuru soğan
1 çay kaşığı karbonat
3 yemek kaşığı galeta unu
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kimyon
Çekilmiş taze karabiber
Tuz

Yassı kebap çubuğu

YAPILIŞI

Kıymayı yoğuracağınız kaba kıymayı alın üzerine , soğanı rendeleyin,yumurtayı kırın,sarımsakları rendeleyin.
Sıvı yağ, galeta unu ,karbonat ,kimyon,karabiber tuzu ekleyip yoğurun.Üzerine Antep fıstığını da ilave edin.
Tekrar yoğurun. Buzdolabında yarım saat dinlendirin.Daha fazla bekletme imkanınız varsa daha da lezzetlenecektir.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. kebap çubuklarınıza köftelerinizi elinizle sıka sıka  sarın.

Tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 -20 dakika pişirin.

Sıcak sıcak servis yapın..Ben yanına sumaklı soğan hazırladım ..
Fırından almaya yakın tepsinize sivri biber ve domates de atıp pişirebilirsiniz.

AFİYET OLSUN.







2 yorum:

  1. Enfes görünüyor, Ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hiç denememiştim... merak ettim şimdi fıstıklı köfteyi.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.