16 Mart 2015 Pazartesi

KIYIR POĞAÇA





Günaydınlar efenim :)
Bugün size kıyır kıyır bir poğaça tarifiyle geldim.Hem de peynirli..Peynirli fakat peynirini içine
değil hamuruna kattım.Neden derseniz benim kızım peynir yemiyor ..Yarıya kadar ısırıyor içinde
peynir görünce bırakıyor. Bende o sebepten peyniri hamuruna kattım.
Neyse ben şimdi tarifi yazmaya başlıyorum ki ,sizde bu nefis poğaçaları 5 çayınızın yanına
yetiştirin.

Sevgilerimle

MALZEMELER

1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt (küçük boy çay bardağı)
1 çay bardağı sıvı yağ (küçük boy çay bardağı)
150 gr.oda sıcaklığında margarin veya tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı un

150 gr peynir..(Ben Muratbey Lor kullanıyorum )

Üzeri için :
Yumurta sarısı
Çörek otu ve susam

YAPILIŞI

Peynir hariç tüm iç malzemeyi bir kapta kulak memesi kıvamında yoğurun. Daha sonra lor peyniri
ekleyin.Tekrar yoğurun.
Elinizle cevizden büyük bezeler alarak yuvarlayın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizin.

Üzerine fırça ile yumurta sarısı sürün. Ben bıçakla poğaçanın üzerine kesikler attım.
siz dilediğiniz şekli yapabilirsiniz.
Çörek otu ve susam serpiştirin.

170 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişirin.

AFİYET OLSUN.








5 yorum:

  1. Cok severim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Peyniri hamuruna katmak çok iyi bir fikir. Böylece lezzet poğaçanın her tarafına yayılmış olur.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ve lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Poğaça gördü mü hiç dayanamıyorum..Ellerine sağlık canım..Nefisss..Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.