9 Şubat 2015 Pazartesi

SODALI,KEÇİBOYNUZU TOZLU,ZENCEFİLLİ,CEVİZLİ KEK





Yemeye doyamayacağınız ,kabarması garanti  nefis bir kek var bugün blogta..
Tarife geçmeden önce  Bu nefis tarif için
Yemekçinin Mekanı Nazlı'ma teşekkür ederim.

MALZEMELER

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 şişe soda
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı çekilmiş ceviz
2 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu
1 çay kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un


YAPILIŞI

Yumurta ile şekeri iyice mikser yardımıyla çırpın.
Sodayı ve sıvı yağı ilave edin.
Kuru karışımları (un,keçiboynuzu tozu,zencefil,tarçın,kabartma tozu) bir kapta karıştırın.
Sıvı karışıma ekleyin.Çekilmiş ceviz ekleyip .Kısa süre karıştırın.
Yağlanmış kalıba dökün.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin..

AFİYET OLSUN.




11 yorum:

  1. Bana kalırsa hem lezzetli hem de malzemelerine bakınca şifalı bir kek olmuş.Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Zencefil çok yakışıyor keklere, hele soda sayesinde yumuşacık olmuştur. Ellerinize sağlık...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yasemincim eline emegine saglik. Harika bir kek. Nefiste kabarmisss. Afiyetler olsun sevgilerimle canim..:)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kabarmış . Keçiboynuzu daha önce denememiştim tadını çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  5. O nasıl bir kek olmuş öyleee ellerine sağlık canım benim.
    Bu soda harikalar yaratıyor kekte. Kalıpta uygun olunca harika bir kek çıkmış ortaya.
    Beğenmene de çookk sevindim :) Öperim.

    YanıtlaSil
  6. bomba bir kek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel bir tarif :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  8. Tam bir enerji keki olmus bence. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  9. Tarifi evde olmadigi icin cevizsiz ve kabartma tozu yerine karbonat ile denedim. Kek firinda cok kisa suredeve epeyce kabardi. Cok da lezzetli oldu. Bence zencefili bir cay kasigi fazla kullanabiliriz. Arka planda cok hos bir tat veriyor.Keciboynuzu kakaonun yerine gecmis, sanki kakolu kek yedim. Tarif icin tesekkürler! Cok basarili!

    YanıtlaSil
  10. muthis guzel bir kek.boyle yumus yumus tam sevdigim gibi oldu. ben sadece seker miktarini yariya indirdim. Yaptigim en guzel keci boynuzlu kek oldu ki cok denemem oldu daha once. elinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahu hanım ,güzel ve kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Sizinde ellerinize sağlık Şifa olsun
      Sevgilerimle

      Sil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.