2 Ocak 2015 Cuma

ÜSKÜP BÖREĞİ


Hoşçakal 2014,Hoşgeldin 2015

Acısıyla tatlısıyla ,iyisiyle kötüsüyle koskoca bir yılı geride bırakıyoruz.
Hoşçakal 2014 diye uğurladık eski yılı...
Her hoşçakal yeni bir merhabadır aslında ,yeni bir umut

Yeni yılda ailem için ,hepimiz için öncelikle sağlık diliyorum.
Kayıpların olmadığı ,kazançların bol olduğu huzurlu güzel bir yıl olsun istiyorum.

2015 Yılımız kutlu ve  mutlu  olsun..


Yeni yılın ilk tarifiyle başlıyoruz.

Üsküp böreği...

Börek deyince aklımıza genelde yufka ile yapılmış olan börek çeşidi geliyor .Adı börek olan
bu nefis tat 'a aslında tuzlu kek demek daha yerinde bence :)
Ben bu tarifi çok sevdim ..Hem çok faydalı hem de kısa sürede hazırlanacak ,çırpma gibi bir işlem gerektirmeyen ,uzun süre tazeliğini koruyan bir börek..
Üsküp böreği biz Türklerin  damak tadına gayet uygun bir tat...Denedim onayladım :)
İç malzemesini değiştirilebilir de ıspanaklı  peynirli de harika olur diye düşünüyorum..

MALZEMELER

1 adet taze kabak
1/2 demet maydanoz
200 gr beyaz peynir
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
2,5 su bardağı un

Üzeri için :
yumurta sarısı
Susam

YAPILIŞI

Kabağı soyup  rendeleyin. Suyunu sıkıp karıştırma kabına alın.Peyniri çatalla ezip ilave edin.
Maydanozu yıkayıp ince ince doğrayın. Un hariç bütün iç malzemeyi iyice kaşık yardımıyla karıştırın.
Unu ilave edin.karıştırın.
Yağlanmış orta boy bir borcama  yada daha ince bir börek olsun diyorsanız dikdörtgen borcama  karışımı yayın.Üzerine fırça yardımıyla  yumurta sarısı sürün. Susam serpiştirin.
160 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika (kürdan temiz çıkana kadar ) üzeri kızarana dek pişirin.
Dilimleyerek servis yapın.


AFİYET OLSUN.











5 yorum:

  1. Hiç memnun kalmadım, tarife aynen uyguladım fakat içi çiğ kaldı .. :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( fırın ayarından olabilir mi 160 derecede mi pişirdiniz.Deneyen çok oldu.
      Hiç böyle yorum almamıştım.Üzüldüm Fidan hanım

      Sil
  2. Nefis bir tarif...Buna benzer tarifi ben de yapıyorum..Müthiş oluyor...Ellerinize sağlık...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. bende kahvaltı için arada bir yapıyorum içine kabak koymadım deneyeceğim. Görüntü mükemmel cnm
    Sevgiler www.lezzettramvayi.com

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor, süper bir akıl verdin şeker. pazar gününe yapacağım. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.