22 Ocak 2015 Perşembe

İSPANYOL KEK





Günaydınnnnnn :)

Hafta sonu keyiflerinizde çayınızın yanında size eşlik etmesi için denemek isteyeceğiniz nefis bir kek tarifiyle buradayım.
Bundan 2-3 ay önce İnstagram'da takipleştiğimiz Mircenin Mutfağı Merve'de görmüştüm .
Kursta yapmışlar keki.Bende bu tarz yumuşak süngerimsi kekleri çok sevdiğimden hemen attım hafıza ..
Tarif alınacak Yasemin unutma dedim.. :)
Tarifi sevgili Merve'den aldım ama baktım Ovaleks var içinde :(
Ovaleks bilmeyenler için yazıyorum.Pasta katkı malzemesidir.Yani zararlı.
Siz dilerseniz ovaleks kullanabilirsiniz.Ben önermiyorum.
Merve'cim 2 paket kabartma tozu kullan onun yerine dedi.Denedim.

Şimdi tarifi sizlerle aynen paylaşıyorum...

MALZEMELER

325 gr.un
5 adet yumurta
225 gr. toz şeker
25 gr. pasta katkısı (ovaleks) yerine 10 gr kabartma tozu kullanınız.
10 gr. kabartma tozu
75 gr. soğuk su
160 gr.yumuşak margarin ya da tuzsuz tereyağı ..Ben tuzsuz tereyağı kullandım.
150 gr. file fındık ya da badem
10 gr. damla çikolata

*File badem gramajı bana fazla geldi hepsini kullamadım.
  Damla çikolatayı içinde bol görmek istiyorsanız
  gramajı arttırın.Bana 10 gr az geldi :)


YAPILIŞI

Yumurta ,şeker ,kullanacaksanız  ovaleksi birlikte çırpın.
Arkasından su ,çikolata ,un ve kabartma tozlarını ekleyin.
4 dakika çırpın.
Yumuşamış margarin/tereyağını küçük parçalara bölün.Karışıma ekleyin.
3 dakika daha çırpın.
Kek kalıbını yağlayın.Kalıbın dibine file badem yada fındık serpiştirin.
Kek karışımını üzerine dökün.Önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirin.
Soğuduktan sonra kalıptan çıkararak dilimleyerek servis yapın.


AFİYET OLSUN.





18 yorum:

  1. Günaydın, çok lezzetli görünüyor bu kek. :-))

    YanıtlaSil
  2. Kek çok güzel kabarmış, nefis görünüyor.. İsmi nereden geliyor merak ettim😘 sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bu tarıfı hemen not alıyorum izninizle deneyecegım harıka gorunuyor bayıldım
    http://pinarinkazani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım nefis olmuş.
    Ovaleks bende tercih etmiyorum.
    Daha uzun dayanmasını da sağlıyormuş ama zaten bizde kek hemen biter :)

    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor. deneyeceğim bende :)

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,ellerinize sağlık..
    Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Süper görünüyor Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor en kısa zamanda deniycemm sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Nefis gözüküyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. canım ellerıne saglık..tarıfı not alıyorum sevgılerımle

    YanıtlaSil
  11. Çayın yanında kek olsun yeter ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Sitenizi çok beğendim,kekde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    http://denizkokusuu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. oooo nefis :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Vazgeçemediklerimizdendir kek İspanyol kekre harika görünüyor ellerinize sağlık...
    http://arzununlezzetadasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize saglik... Cok guzel gozukuyor..

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık muhteşem güzel olmuş afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  17. İspanyol kekini bir kaç yıl önce denedim ama ovaleks olmadan ..Ben de kabartma tozu kullanmıştım..File badem bu tarife çok yakışıyor...Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.