5 Ocak 2015 Pazartesi

CEVİZLİ KARTOPU KURABİYE




Soğuk bir İstanbul sabahından sımsıcak günaydınlar .. Hava tam tembellik havası  bence :)
Alacaksın battaniyeni gömüleceksin koltuğa ,elinde okumakta olduğun kitabın ,arkada hafif hafif çalan bir müzik ,içini ısıtacak çayın ya da kahven..
Yanına da bu müthiş kurabiye ..Ne iyi olurdu değil mi ?
Hayali bile güzel..

Bugün akşam saatlerine doğru kar bekliyor İstanbul  ama şöyle doyasıya kartopu oynayacak kadar yağmıyor ya :)
Neyse bekliyoruz bakalım . Kartopu oynayamayabiliriz ama kartopu kurabiyesi yapabiliriz .

Fazla zamanınızı almayacak .Hadi mutfağa tarifi veriyorum ;

Kurabiyemizden 20 adet ufak kurabiye çıkıyor.


MALZEMELER

85 gr tuzsuz tereyağı (oda sıcaklığında )
1/4 su bardağı toz şeker
1-1/2 (1,5 su bardağı ) un
1-1/2 (1,5 su bardağı ) ince çekilmiş ceviz
1/2 çay kaşığı toz tarçın
1/4 çay kaşığı (çay kaşığının ucuyla ) tuz
1 paket vanilya

Üzeri için :
Bol bol pudra şekeri


YAPILIŞI

Oda sıcaklığında tuzsuz tereyağını ,toz şekerle krema kıvamına gelinceye dek mikserle çırpın.
Vanilyayı ekleyin..Unu ,tarçını,tuzu,ince çekilmiş cevizi ilave edip yoğurun.
Cevizden küçük olacak şekilde yuvarlayın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizin.
Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişirin.
Fırından çıkarıp ilk sıcaklığı gidince bir kasenin içindeki pudra şekerine alıp
tek tek her birini  bolca bulayın..

AFİYET OLSUN.














10 yorum:

  1. Tam da bu aralar cevize takmışken, salatasından yemeğine her bulduğuma ceviz ekleme illetine tutulmuşken, nasıl iyi geldi bu cevizli kartopları..Ellerine sağlık, ceviz kullanmak için bir bahane daha işte bana :))

    YanıtlaSil
  2. Canim benim tarcin cok deyilmi,0,5 cay bardagi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrada'cım Çay kaşığı olacaktı .Düzeltmeyi yaptım.
      Sevgiler

      Sil
  3. canım çok lezzetli görünüyor. kolay bir şekilde anlatmışsın, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. kurdugun hayale bayıldım.ama bizim evde küçük bir canavar varken zor olur.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. şimdi olsada çayın yanında yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor,Ellerinize sağlık.
    Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor....sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
  8. Sayfanız çok güzel emeğinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine kollarına sağlık canım arkadaşım. Tariflerin insanı kendinden alıyor. Denemeye başlayacağım. Öpüyorum ve takipteyim :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.