13 Ocak 2015 Salı

BROWNİ KURABİYE




Selam güzel dostlarım ,

Ben bu kurabiyelere bayılıyorum ..Geçtiğimiz senelerde  Kakaolu Islak Kurabiye tarifimi yayınlamıştım..
Bu kurabiyenin ondan ne farkı var derseniz ,şekerli su yerine ,şekerli sütle şerbetleniyor.
Şerbetli kurabiye olarak da bilinen bu nefis kurabiyenin tarifine geçmeden önce tarifin
sevgili Hayat Cafe Meliha'ya ait olduğunu belirtmek isterim.

Sevgilerimle

MALZEMELER

2 adet yumurta
250 gr margarin oda sıcaklığında
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı toz şeker
1 paket kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

ŞERBETİ İÇİN :
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker


YAPILIŞI
Kurabiye için un hariç tüm malzemeyi karıştırın.
Azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
Hamurdan parçalar alarak yuvarlayın.
Yağlı fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında çatlayana dek pişirin.
Bir kapta süt ve şekeri ,şeker eriyinceye kadar karıştırın.
Kurabiyeleriniz fırından çıktığında sıcak kurabiyeleri süte arkalı önlü batırın.
Bir kaç kere batırın ki sütü iyi çeksin.
Dilerseniz üzerine antep fıstığı tozu yada hindistan cevizi serpin.

AFİYET OLSUN.





12 yorum:

  1. Bayılırım böyle kurabiyelere, gerçi halimden de anlayacağın üzere bayılmadığım az şey var:))))

    Ellerine sağlık Yasemincim.

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuş yasemin hanım. Ellerinize sağlık.
    Birgulunlezzetleri

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar... bu kurabiye benim doğum günü menülerimde çok sık yerini alır.
    Elinize sağlık... sevgiler:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Bayılıyorum bu kurabiyeye..Nefis görünüyor
    Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım, çok sevilen bir kurabiye ama bu sütle ıslatıldığına göre bir tık daha lezzetlidir sanırım!!!

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Yorum bırakma etkinliğinden geliyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Tam benlik bu kurabiyeler:)))))
    Yorum bırakma etkinliğinden selam olsun sevgilerimle ;)

    YanıtlaSil
  8. bizim evdekiler bayılıyor bu kurabiyeye,neden bilmiyorum inadına bende pek sık yapmıyorum ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sizi ne zaman takibe almışım bilmiyorum ama geldiğime değdi.Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor eline sağlık:) Çok severim bu kurabiyeyi..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Meliha'nın bu kurabiyelerini ben de çok beğeniyorum..

    Sevgiler
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.