4 Aralık 2014 Perşembe

KEPEKLİ TAM BUĞDAY UNLU EV YAPIMI EKMEK





Merhaba

Evde ekmek yapımı ne kadar yaygınlaştı değil mi ?
İşte bu da benim ilk ev yapımı ekmeğim
Ekmek yapma fikri komşufırından Alman çavdarı alırken aklıma takıldı.
Bende evde yapabilirim dedim.
Ekmek yapmak gözümde büyüttüğüm kadar da zor değilmiş hatta bunun için ekmek makinasına bile ihtiyacınız yok .
Fırında da gayet de güzel ekmek yapılabiliyor.
Sizde kahvaltı sofralarınıza taptaze sıcacık ekmeğinizi kendiniz hazırlayın .
Üstelik içine istediğinizi katarak lezzetli tatlar ortaya çıkarabilirsiniz. Ben biraz ceviz biraz kuru üzüm kattım.
Sizler ay çekirdekli ,zeytinli ,tahıllı vs. çeşit çeşit ekmekler yapabilirsiniz.
Ayrıca çokta zamanınızı almayacak..
30 dakika mayalandırarak 40 dakika pişirerek 1 saatten biraz fazla sürede hijyenik ,sağlıklı ev sır sizin elinizin değdiği bir ekmek yapmak için tarife geçiyorum..

MALZEMELER

1 adet 42 gr yaş maya
1,5 su bardağı ılık su
3 su bardağı kepekli un
1,5 su bardağı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı (silme) tuz
1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz
İstenirse 2 yemek kaşığı kadar kuru üzüm biraz fazlada olabilir .
2 yemek kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI

Bir kapta maya ve ılık suyu eritin.
Bir kapta kepekli unu ,tam buğday ununu ve tuzu harmanlayıp mayaya ekleyin.
İri kıyılmış cevizlerinizi ,üzümleri sıvı yağı ekleyip  yoğurun.
Üzerini örtüp 30 dakika mayalandırın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine Şekil verin.İster yuvarlak, ister uzun.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dakika pişirin.

AFİYET OLSUN.








1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Ekmek çok önemli ama rağbet yok değilmi. Yapmaya devam. Sevgiler
    birgulunlezzetleri

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.