10 Kasım 2014 Pazartesi

KREMALI MERCİMEK ÇORBASI







Herkese hayırlı haftalar diliyorum.

Mercimek çorbasını çok seven biri olarak bugün size kremalı mercimek çorbası tarifi vereceğim.
Kremalı oluşundan dolayı kalorisi biraz fazla ama tadı nefis. Misafirlerim tarafından da tam not alan çorbanın tarifine hemen geçiyorum..
İçinizi ısıtacak kesinlikle denemenizi öneriyorum.

Sevgiyle Kalın..


MALZEMELER

1 su bardağı mercimek
1 adet orta boy patates
1 orta boy havuç
1 orta boy kuru soğan
7 su bardağı tavuk veya et suyu yada su
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
200 gr. krema
Tuz



YAPILIŞI
Mercimekleri yıkayıp süzün.
Tencereye alın.
Üzerine soğanı,patatesi,havucu doğrayıp üzerine suyunu ilave edin.
Soğan ve patates kolay pişiyor biraz büyükçede doğrayabilirsiniz ,fakat havucu küçük doğrayın.
Ocağa alın.
Mercimekler yumuşadığında blenderdan geçirin.
Kıvamı koyu ise biraz daha  su ekleyebilirsiniz
Tekrar ocağa alıp içine sıvı yağ ve krema ve tuzunu ekleyip karıştırıp 5 dakika daha kaynatın.
Dilerseniz karabiberde ilave edebilirsiniz.


AFİYET OLSUN.


3 yorum:

  1. Kışın en güzel çorbalarında elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bugun yaptım inşallah güzel olur. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Süper oldu yaptıgım Corbaa herkes cok begendi favori çorbamyarın misafirlerim için yapıcamm.süpersinn izz yasemin hnm

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.