13 Kasım 2014 Perşembe

KREM KARAMELLİ KEK




Merhabalar

Bu lezzeti yapıp instagramda paylaşalı epey geçti üzerinden.. Blogumda yer vermek istememiştim önce
çünkü fotoğrafı çekmek aceleye gelmişti istediğim bir çekim yapamamıştım.
Fakat instagram'da görüpte tarifini isteyenler için tarifi yayınlamaya karar verdim.
Kekin yapım aşamaları gözünüzü korkutabilir ama korkutmasın .. :)
Çok severek yediğimiz bu lezzeti tekrar yaptığımda  fotoğrafı günceleyeceğim.
Krem karameli zaten seviyorum kekle uyumu muhteşem oldu ..

Keki pişirirken kesinlikle kelepçeli kalıp kullanmayın..

Keki mutlaka 1 gece buzdolabında kalıptan çıkarmadan bekletin.

ve çok sorulan soru  ''kek kalıbı yağlanmayacak mı?  hayır yağlanmayacak.

Deneyenlerden de tam not alan keki sizde deneyin..


MALZEMELER

Keki için :

3 adet yumurta (oda sıcaklığında )
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1,5 su bardağı un

Krem Karameli için :

4 adet yumurta
500 gr süt (2,5 su bardağı süt)
3 yemek kaşığı toz şeker
Vanilya
1 adet limon kabuğunun rendesi

Karameli için:

1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker


YAPILIŞI

Öncelikle karameli hazırlayın.Teflon tavaya toz şekeri alıp kısık ateşte karamelize edin.

Ortası delik olan yayvan bir kek kalıbı tercih edin. Kalıbın tabanına karameli yayın.

Daha sonra krem karamel malzemelerini mikser yardımıyla çırpın Limon kabuğunu rendeleyip ekleyin.
Kalıbın tabanındaki karamelin üzerine dökün.
Şimdi keki hazırlayın. Yumurta ve şekeri iyice çırpın.Tüm sıvı malzemeleri ve vanilyayı ekleyin.
Ayrı bir kapta kabartma tozu ,kakao ve unu eleyerek karıştırın.sıvı karışıma ekleyin.
Kek hamurunu da kalıptaki sıvı krem karamelin üzerine yayın.
Bu görüntü sizin gözünüzü korkutmasın.Piştiklerinde kek ve karamel birbirinden ayrışıyorlar :)

Derin bir fırın tepsisine (kek kalıbının sığacağı ) kek kalıbının yarısına gelecek şekilde
tepsiye kaynar su koyun. Kek kalıbını içine oturtun.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Kek piştiğinde krem karamelinizde pişmiştir.
Kürdanla kekin pişip pişmediğini kontrol edin.

Fırından çıkınca oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabında 1 gece kalıptan çıkarmadan bekletin.

Ertesi gün kalıbın altını sıcak suya oturun kısa bir süre sonra ters çevirin.Bu işi çok dikkatli yapın.

AFİYET OLSUN.



























10 yorum:

  1. harika görün üyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kelepçeli kapta yapmama sebebi nedir kenarlarından sızma mı yapıyor?

    YanıtlaSil
  3. Nihal hanım krem karamel malzemesini sıvı olarak koyuyoruz keke o sebeple kelepçeli kalıp olmaz sevgilerimle @

    YanıtlaSil
  4. Merhaba yasemin hanım , tarifinizi severek denedim fakat kücük bir problem oldu kekin karameli kek kalıbından cıkmadı, herseyi dediginiz gibi uyguladım ama karamelin cıkmamasının sebebi nedir sizce ?
    Simdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökçe Hanım .. Teflon kalıp kullanmışsınızdır büyük ihtimal değil mi ? Acaba Krem karamel kısmı yeterince pişmediğini düşünüyorum.O yüzden yapışmış olabilir.Yarısına kadar gelecek şekilde suya oturtup kalıbı pişirdiniz mi ?
      Çok özen isteyen bir kek ama nefistir.

      Sil
    2. Evet teflon kalıp kullandım ve suya oturtup pisirdim . Evet kek harika cok begendim bildigimiz keklerden cok farklı artık ikinci denememde olur inş. Basarana kadar denicem.
      𓸺teşekkürler ☺☺

      Sil
  5. ortası delik olmayan silikon kek kalıbı olur mu acaba?çok güzel bi kek denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur .Çok dikkat özen isteyen bir kek. Kolay gelsin.

      Sil
  6. Gokce hn once karamel kismini yapip kaliba dokup sonra diger asamalri hazirladiysaniz altta kalan seket donuyor ve ne yaparsaniz yapin cikmiyor.once krem karamel ve kek harcini ayri ayri hazirkayip wn son sekeri eritmeniz gerekki sirayla hepsini kaliba koyabilesiniz

    YanıtlaSil
  7. Ben yaptım oldu ama bana göre karemeline göre çok yoğun kek.klasik pandispanya tarifini kakaolu yapıp dökülse daha güzel olcak gibi.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.