20 Ekim 2014 Pazartesi

KIYMALI EV PİDESİ









MALZEMELER

5 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 adet yumurta
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
2 çorba kaşığı sıvı yağ
2 çorba kaşığı margarin (eritilmiş soğutulmuş )
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için :1 adet yumurta


Kıymalı harç için :

500 gr kıyma
1 adet orta boy kuru soğan
2 adet yeşil biber (ben biber eklemedim )
1 adet domates
Karabiber ,Tuz
2 yemek kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI

Önce harcı hazırlayın.Kıymayı suyunu slaıp eçekene kadar pişirin.Sıvı yağ ekleyip ,yemeklik doğranmış soğanı ,biberi domatesi ekleyip soteleyin.Baharatını tuzunu ekleyip soğumaya bırakın.

Bir kaba mayayı ,ılık sütü ,ılık suyu ,sıvı yağı koyup çırpma teliyle karıştırın.Üzerine yumurtayı ve eritilmiş margarini veya tereyağını ilave edin.Karıştırın.Unu  ,tuzu,şekeri ilave edip kulak memesi yumuşaklığında olacak şekilde yoğurun. Hamuru 10 bezeye bölüp yuvarlayın. Tezgaha un serpip 1,5 karış boyunda ,yarım karış eninde açın .Orta kısmına harcı yayıp önce yanlardan sonra uclardan otoğrataki gibi bitiştirin.
Tepside 10 dk mayalanması için bekletin.
Kenarlarına yumruta sarısı sürüp Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15 dakika pişirin.
Dilimleyerek servis yapın.


AFİYET OLSUN.






5 yorum:

  1. Benimde evde sık yaptığım bir tarif ben iç malzemeye çiğ olarak bir tanede patates rendeliyorum.Elinize sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  2. Evde yapılan pideler benim favorimdir Sizinkide çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Minik minik dahada güzel olmus, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş...maşallah...ellerinize sağlık...ben de denemek isterim...(Selmanın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil
  5. Çok sevdiğim bir lezzet ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.