16 Eylül 2014 Salı

KADAYIFLI KEK





MALZEMELER

Keki için:

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 su bardağı çekilmiş ceviz veya toz antep fıstığı (ince çekilmiş olacak ceviz)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti için:

4 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
Yarım limon

Üzeri için

250 gr kadayıf (ben dökme tel kadayıf kullandım.Elimle kırarak boylarını küçülttüm.)
100 gr tereyağı

YAPILIŞI

İlk önce şekeri ,suyu limon suyunu kaynatın.Limon suyunu damlatıp 5 dakika sonra ocaktan alın.
Şerbeti soğumaya bırakın.

Yumurtayı şekerle kar gibi beyaz olana kadar mikserle yüksek devirde çırpın.
Diğer kek malzemelerini de ekleyip kısa süre karıştırın.Yağlanmış yuvarlak 22 cm çapında yuvarlak kek kalıbını yağlayın .Kadayıfın yarısını kek kalıbının tavanına yayın.Üzerine kek hamurunuzu dökün. En üstede
kalan kadayıfı yayıp üzerine tereyağını minik minik küpler halinde koyarak  önceden ısıtılmış 160 derece fırında kadayıflar altın sarısı olana kadar pişirin.

Fırından çıkar çıkmaz sıcak kek'e soğuk şerbeti eşit olarak dökün.
Soğuyunca dilimleyerek servis yapın.

AFİYET OLSUN.









3 yorum:

  1. nefis bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Görüntü harika eminim çok lezzetli olmuştur elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerınıze saglık.denemek istıyorum..cok guzel gorunuyor.sevgılerımı bırakıyorum bende beklerım sayfama

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.