4 Temmuz 2014 Cuma

SOĞUK AYRAN AŞI ÇORBASI





Merhaba dostlar

Ramazan'ın ilk haftasını geride bıraktığımız bu sıcak günlerde yenebilecek en güzel çorba Ayran Aşı !!!
Eğer buzluğunuzda daha önceden haşlanmış nohut ve buğdayınız varsa Ayran aşı'ndan kolay bir çorba yok :)
Üstelik çok besleyici ,doyurucu bir çorba
Hemen tarife geçiyorum..
Hayırlı iftarlar diliyorum...

MALZEMELER

1 su bardağı nohut
1,5 su bardağı buğday
500 gr.yoğurt
3 su bardağı soğuk su
Tuz
Nane

YAPILIŞI
Buğdayı ve nohutu ayrı kaplarda ılık suda akşamdan ıslayın.Nohuta bir çay kaşığı karbonat ekleyin.
Ertesi gün yıkayıp ,süzüp ,ayrı tencerelerde yumuşayıncaya kadar haşlayın..
Yoğurdu ,suyu ve tuzu çırpıp ayran yapın.Haşladığınız nohut ve buğdaya ekleyip karıştırın.
Kaselere paylaştırıp üzerine nane serpip soğuk servis edin.

AFİYET OLSUN.




5 yorum:

  1. bu sıcakta ıyı gıder elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. süper olmuş canım ellerine sağlık hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor. Bende sizin gibi bir yemek blogu yapmaya çalışıyorum. Aşçı değilim. Hobi olsun diye yapıyorum. Blog siteme tariflerinizi yayınlayabilirmiyim. Tarif gönderebilirmisiniz. Kopyala yapıştır yapmak istemiyorum. Teşekkürler.
    http://halkinyemektarifleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba tariflerimin başka bloglarda yayınlanmasına izin vermiyorum ..
    Anlayacagınızı umuyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Nefistir bu nefis,elinize saglik!

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.