21 Temmuz 2014 Pazartesi

KÖZLENMİŞ DOMATES ÇORBASI






MALZEMELER

12 adet orta boy domates (çeri'den büyüklerinden)
1 adet kuru soğan
1 baş sarımsak
5 su bardağı su
Tuz
Karabiber
Zeytinyağı

Servis için :
Taze kaşar rendesi
veya taze nane




YAPILIŞI

Domatesleri 4 bölüp  yağlı kağıt serili fırın kabına serili tepsiye yayın.(Benim yağlı kağıdım tükenmişti o sebepten kağıtsız fırına koydum.Ortaya soyulmamış soğan ve sarımsak ekleyin. 180 derece fırında 35-40 dakika közleyin.
Daha sonra fırından alıp sarımsak ve soğan soğuduğunda soyun.ince ince doğrayın.
Zeytinyağ da soteleyin.





Üzerine domatesleri de ilave edin. 2 su bardağı suyu koyup blenderdan geçirin.
Daha sonra kalan suyu ilave edin.Tuz ve karabiberi atın.
Bir taşım kaynatın.
İsterseniz kaşar rendesiyle isterseniz taze naneyle ve ya kıtır ekmekle servis yapın.

AFİYET OLSUN.


4 yorum:

  1. Yasemin'cim ellerine sağlık canım..Bayılırım domates çorbasına..Bir de köz tadı eklendiğinde nefissss..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuştur eminim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Milletin evinde hep içiyordum. Bende domates çorbası tarifi ile denemek istedim. Tam anlamıyla olmadı ama yine de güzel oldu :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.