17 Haziran 2014 Salı

UNLU PATLICAN KIZARTMASI





Yaz gelince evlerimize bol bol patlıcan girmeye başladı . Patlıcanı yemek içinde seviyorum ama kızartması
ayrı bir güzel oluyor :)
Dışı çıtır çıtır ,içi yumuşacık patlıcanlara ,patlıcan pane mi yoksa unlu patlıcan mı başlığı atayım karasız kaldım.. 
Annem sık sık yapardı eskiden.Bana yerken kızarmış balık yiyormuşum gibi geliyordu :)

Ben patlıcanları bu şekilde hazırladım.Siz isterseniz üzerine nefis bir domates sosuyla servis edebilirsiniz.

MALZEMELER

3 adet patlıcan
1 su bardağı  un
1 şişe maden suyu
1 adet yumurta
Tuz

Kızartmak için :
Sıvı yağ


YAPILIŞI

Patlıcanları alacalı soyup 1 cm kalınlığında halka halka doğrayın. Acısı ve kara suyu çıkması için
tuzlu suda 15-20 dakika bekletin.Bol suda yıkayıp süzün.Patlıcanları iyice kurulayın ki fazla yağ 
çekmesin.Bu arada kabınızda unu,yumurtayı ,maden suyunu ve tuzu iyice karıştırın.Boza kıvamına 
gelecek.Dilerseniz biraz daha un ekleyebilirsiniz.

Derin bir kapta sıvı yağı kızdırın. Patlıcanları arkalı önlü kızartıp havlu kağıt serili tabağa alın.

İsterseniz Sarımsaklı yoğurtla isterseniz domates sosuyla servis edin.

AFİYET OLSUN.








2 yorum:

  1. patlıcan kızartmasını çok severim.. üzerine sarımsaklı yoğurt döküp yemeni tavsiye ederim farklı bir lezzet ortaya çıkıyor :)
    ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi n sonuna ister sarımsaklı yoğurt ister domates sosuyla servis edin diye belirtmiştim zaten.Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.