10 Haziran 2014 Salı

MERENG (BEZE)




Merhabalar

Beze'yi çok severim .Şık bir ikram .
Bu pembiş bezeleri Chefs Table Mutfak Akademisinde son dersimizde yaptık.Normalde benim evde 
yaptığım tarife ek olarak vanilya ve bir çimdik tuz atardım.Ama Can Şefime sorduğumda tuz'a gerek 
olmadığını söyledi.
Tarifi aynen yazmadan önce çocuklarınızın doğum günlerinizde çok güzel bir alternatif
olacağını belirtmek isterim. Krema torbasıyla biraz daha büyükçe şekil vererek fırına vermeden önce
çöp şiş çubukları batırıp pişirebilirsiniz.
İlla gıda boyası kullanmanız şart değil beyaz da gayet çok hoş duruyor.

Şef'imin önerisiyle  gıda boyası eklemeden yarısını krema torbasının bir tarafına doldurdum.
1-2 damla gıda boyası ekledikten sonra tekrar kaşıkla bezeyi söndürmeden karştırıp krema torbasının 
diğer tarafına sıktık.Böylece fotoğraftaki gibi iki renkli çok cici bezeler yaptık. :)



MALZEMELER

110 gr.yumurta akı (4 yumurta  akı)
235 gr pudra şekeri
İstenirse gıda boyası 

YAPILIŞI

Büyük bir cam kaseye ya da mayonez kabınıza yumurta aklarını ayırın.Yumurtanın sarısının karışmamasına
dikkat edin.Mikserle yüksek devirde beyazlaşıp köpürene dek çırpın.Çırpmaya devam ederken pudra
şekerini yavaş yavaş kaşıkla ekleyin.Mikserin çırpıcısından düşmüyorsa veya kaseyi ters çevirdiğinizde düşmüyorsa olmuştur. Krema torbasına doldurup yağlanmış kağıt serili fırın tepsine yıldız uc kullanarak
içten dışa doğru sıkın.
100 derece fırında 50 dakika pişirin.

AFİYET OLSUN.







7 yorum:

  1. Beyaz olur tabii ama pembe çok şık olmuş. Çok da severim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben rengine bayıldım canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ya ben bikere denemiştim uzun zaman yumurta yiyemedim kokusundan.kabarmamıştıda.şimdi unu görünce fatihte sever diye tekrar denemeye karar verdim ama bu 4yumurtanın boyutu nasıl şu en buyuklerdenmı ortalardanmı

    YanıtlaSil
  4. Hic duymadim ve hic denemedim size tuhaf gelebilir ama kurabiye gibi birsey mi bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastanelerde mutlaka görmüşsünüzdür yemişsinizdir. Sert köpük gibi .içi boş olarakta bilinir.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ben kule yapmadım ama sanırım krem şanti kaplayıp kuleyi öyle yapıştırıyorlar .

      Sil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.