11 Haziran 2014 Çarşamba

DEREOTLU PEYNİRLİ POĞAÇA






Bu nefis yumuşacık poğaçaları kızımın sınıfı için hazırladım.İş dönüşü biraz aceleye geldi ama benden
tam not aldı .Sizlerle paylaşmak istedim.

MALZEMELER

250 gr oda sıcaklığında margarin
4 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
4-4,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz

200 gr beyaz peynir
1 demet dereotu (Benim dereotum epey büyük ve çoktu yarım kullandım)

Üzeri için:
Yumurta sarısı
Çörek Otu

YAPILIŞI

Oda sıcaklığında margarini ,yoğurdu ,kabartma tozu ,unu ve  tuzu karıştırın.Yoğurun.
Ayrı bir kapta rendelenmiş beyaz peyniri ,ince kıyılmış dereotunu karıştırın.Hamurunuza ekleyip yoğurun.
Cevizden büyük parçalar alarak elinizde yuvarlayıp şekil verin.Fırın tepsinize yağlanmış kağıt serin.
Poğaçaları aralıklı dizin.Üzerine yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpiştirin.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

AFİYET OLSUN.



2 yorum:

  1. Dereotu nefis bir tat katiyor pogacalara. Harika gorunuyor canim. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık fıstığım tam Emre'lik olmuş ,o böyle karışık hamur seviyor mecbur hep böyle yapıyorum:))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.