13 Mayıs 2014 Salı

CHEFS TABLE MUFAK AKADEMİSİN'DEN ...





Merhabalar

Chef's Table Mutfak Akademisi'nde  8 Haftalık Temel Aşçılık Eğitiminde 3 haftamızı geride bıraktık.

Şeflerimiz Serkan Bozkurt ve Can Akyürek'in anlatımlarıyla  derslerimiz o kadar güzel geçiyor ki saatler nasıl geçiyor hiç anlamıyoruz bile :)
 İşlerini o kadar keyifli yapıyorlar ki hayran olmamak elde değil.
Serkan bey'in yüksek enerjisine özellikle hayran kaldığımı belirtmek isterim.




Burasıda bizim sınıfımız ...10 kişilik bir sınıfımız var ve öğrenmeye meraklı yemekle bir şekilde ilgili 10 hevesli öğrenci ..

Neler mi öğrendik .. Uluslararası kesim tekniklerini ,lezzet vericileri,pişirme tekniklerini,fondları ,temel sosları ve doğru  olarak
bildiğimiz bir çok şeyin yanlış olduğunu öğrendik .



Bu  ilk yaptığımız yemek.. Tempura'da sebze kızartması 
Tempura uzakdoğu bir kızartma metodu.. İlk gün fena da acıkmıştık epey yedik :) 






Bu tabakta gördüğünüzde pişirme tekniklerini öğrendiğimiz derste şefimiz Serkan bey'le yaptığımız 
wok tavada sotelenmiş sebzeler eşliğinde fırında bıldırcın .Bıldırcın yeme alışkanlığım olmadığından sadece tadına baktım diyebilirim.
Ama sebzeler müthiş güzel olmuştu. 





Tam yemeklerimizi yerken profosyonel pastacılık ve ekmekçilik sınıfından gelen taptaze çıtır ekmekler bizi mest etti. Ben böyle güzel ekmek yememiştim.



Bu tabaktakini de baktığınızında çikolata soslu bir tatlı ya benzetebilirsiniz :)) ama suda pişirme Poche tekniğiyle yaptığımız bıldırın yumurtasıdır efenim :)




3.haftamızda fondlar ve bu fondlarla nefis çorbalar yapmayı öğrendik. Değişik şekillerde 3 adet  çorba yaptık ama benim favorim  Rezeneli Kremalı Patates çorbası oldu.. Can şefimiz de  üzerine  tereyağlı limon çiçeğiyle hazırladığı sostan gezdirdi. Kızımında yiyeceğini ümit ederek bu tarifi not ettim :)


Şimdilik bu kadar .Eğitim sürüyor .Sizinle paylaşımlarım devam edecek ..


Sevgiler














2 yorum:

  1. çok güzel, harika görünüyorsunuz, yemekler de öyle:)

    YanıtlaSil
  2. Yemekler hepsi birbirinden guzel. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.