28 Nisan 2014 Pazartesi

PEYNİRLİ ÇİÇEK POĞAÇA -TEREMYAĞ GURME KAYMAKLI



Tavsiye Kanalına teşekkürlerimle ..

Geçen hafta içerisinde Tavsiye kanalından bir paket geldi .İçinde Ülker Teremyağ Gurme Kaymaklı ve ufak şirin hediyeler vardı.




Önce Teremyağ Gurme Kaymaklıyla ne yapsam ne yapsam diye düşündüm.
Daha sonra ne zamandır çiçek poğaça yapacağım aklıma geldi .
Teremyağlı Gurme Kaymaklı Çiçek Poğaçam nefis oldu.
Ama ondan öncesinde bir parça ekmeğime sürüp yedim .
Harika bir kaymak tadı alıyorsunuz.
Ben çok beğendim






MALZEMELER

250 gr Teremyağ Gurme Kaymaklı
2 adet yumurtanın akı
1 su bardağı süt
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 paket instant maya
Aldığı kadar un(5-6 su bardağı )

İç malzemesi:
Beyaz peynir

Üzeri için :
2 yumurta sarısı 
Çörek otu





YAPILIŞI

Bir kaba yumurta akını ,Teremyağ  Gurme Kaymaklıyı,sütü,tuzu,şekeri,mayayı alıp karıştırın.Azar azar un ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin .Yaklaşık 15 dakika dinlendirin.
Daha sonra ceviz büyüklüğünde bezeler kopararak merdaneyle açın.İçine peynirini koyup kenarlarından kapatıp hamurun tersini çevirin.Bıçak yardımıyla hamurun ortasına gelmeyecek şekilde kesikler yapın. 
Yağlanmış tepsiye alıp ayırdığınız yumurta sarılarını sürün.Ortasına çörek otu serpip önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirin.

AFİYET OLSUN.





9 yorum:

  1. teremyağ gurmeyi bende denedim gerçekten çok lezzetli

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir poğaça olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Pogacalar nefis olmus canim. Mutlaka deneyecegim. Elerine saglik :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok güzel olmuş…
    Ben henüz ne yapacağıma karar veremedim Teremyağ Gurme Kaymaklım ile…
    Afiyetler olsun…
    Sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
  5. Cok guzel olmus canim. Ellerine saglik olsun.

    YanıtlaSil
  6. Biz teşekkür ederiz Melek:) Ellerine Sağlık!

    YanıtlaSil
  7. yaş maya ile de yapılır mı

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.