17 Nisan 2014 Perşembe

KARADUT REÇELİ





Karadut tam bir şifadır. Tezgahta gördüğüm an aklıma reçelini bu zamana kadar neden yapmadığım düştü.
Hep çilek gelir aklıma reçel deyince çünkü :) Zaten bir çilek reçelini severim bir incir reçeli .Ama artık favorim karadut reçeli.
Bu bahar  çilek reçelinden önce karadut reçelini yapmakmış kısmet.

Karadutu köye gittiğimizde   ağaçtan koparıp koparıp kuzenim Nilüfer'le nasıl yediğimiz  geldi aklıma..Ellerimiz ağzımız tişortumuz kıpkırmızıydı  :))
Ama zevklidir dalından koparıp koparıp yemesi.

Akıllandım tabi bu sefer eldiven taktım karadutun saplarını temizlerken yıkarken :)

Çok uzatmadan tarife geçiyorum .Denemeyen kalmasın çok seveceksiniz .







MALZEMELER

1 kg.karadut
1 kg.toz şeker
Yarım limon suyu

YAPILIŞI

Karadutu dikkatlice ezmeden saplarını temizleyin.5 dakika kadar suda bekletip dikkatlice yıkayın.Süzdürün.

Tencereye alın.Üzerine 1 kg.toz şeker koyun. Eğer dutlarınız tatlıysa bu miktar 850 gr.olabilir.
(Benim dutlar tatlı değildi.Şekeri 1 kg.kullandım )

1 gece bekletilmeli şeker eriyip suyunu salmalı..Çünkü su ilavesi yapmayacağız.Şekerin tamamen eridiğinden emin olun.Şeker erimediyse biraz daha bekleyebilir.

Ocağa alıp kaynayıncaya kadar orta ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte kıvam alana kadar kaynatın.

Kaynarken üzerinde oluşan köpükleri kaşıkla alın.Aynı zamanda çok çekirdek bıraktığını göreceksiniz.
Onlarında bir kısmını yine kaşıkla alabilirsiniz.

Reçelin kıvamını anlamak için bir tabağa damlatıp sağa sola oynatırsanız akmıyorsa kıvam almıştır demektir.

Ocaktan almadan limon suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynatın.

Kavanozunuza doldurun.

AFİYET OLSUN.









5 yorum:

  1. Ellerine sağlık, ben de karadutu çok severim..
    Bu karadut ekşi olan mı? bir keresinde alıp da hayalı kırıklığına uğramıştım, beyaz dutun tadında, kara dut idi.:) Ondan mı diye merak ettim..
    Ayrıca o karadut yerken ellere bıraktığı rengi en iyi çıkaran şey ağacının yapraklarıdır..yaprakları ovuşturarak ellere sürüp yıkayınca lekeden eser kalmıyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekşi değildi çok tatlıda degildi 1kg seker süper oldu .tesekkür ederimmm bilgi için ziyaret için öpüyorum sevgiler

      Sil
  2. ımm bayılırım hem çok faydalı hem çok lezzetli. özellikle boğaz ağrısına iyi geliyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Karadutu cok sevmeme ragmen recelini hic denemedim senin tarifle hazir karsilasmisken en kisa zamanda denemek istiyorum cok guzel gorunuyor ellerine saglik sevgiler yasemincim :))

    YanıtlaSil
  4. Dut reçelini çok severim ama kendim hiç denemedim:)elinize sağlık

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.