18 Mart 2014 Salı

PORTAKALLI TİRAMİSU






MALZEMELER

1 hazır kakaolu yada sade pandispanya(BEN SADE KULLANDIM)
1 çay fincanı sıcak su, 
2 çorba kaşığı nescafe, 
2 çorba kaşığı tozşeker, 
2 tatlı kaşığı kakao, türk kahvesi tadını sevenler ilave olarak 1 tatlı kaşığı türk kahvesi koyabilir.

Krema için : 4 su  bardağı süt, 1 yumurta, 1 paket (200 gr) labne peyniri, 3 kahve fincanı un, 3 kahve fincanı toz şeker ,1 portakal kabuğunun rendesi




YAPILIŞI
Öncelikle kremasını hazırlıyoruz. Krema malzemelerini labne peynir hariç bir tencereye koyup mikser yardımıyla biraz çırptıktan sonra ocağa koyup üzeri göz göz olup muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişiriyoruz. İçine rendelenmiş portakal kabuklarını atıp soğumaya bırakıyoruz.

Bu arada 1 çay fincanı sıcak suya 2 çorba kaşığı şeker ,2 çorba kaşığı nescafe ilave edip kekimizin iç kısımlarını ıslatıyoruz.

Krema soğuyunca labne peynirin hepsini kremamıza boşaltım mikserle biraz daha çırpıyoruz. ve kekimizin iç kısmına sürüyoruz .kekin diğer yarısında koyduktan sonra üzerinide kremayla kaplıyoruz.

PORTAKAL DİLİMLERİNİ KARAMELİZE ETMEK İÇİN :


Portakalları ince ince halka halka dilimleyin.
Teflon tavaya dizin.
4-5 dakika arkalı önlü suyunu salmasını sağlayın.
Kenarına toz şekeri koyup karamelize edin.
Portakal dilimlerini bu karamel ile karıştırıp arkalı önlü bir süre pişirin.

Üzerine süzgeç yardımıyla 2 tatlı kaşığı kakao serpiyoruz. 
Süsleme için karamelize ettiğimiz portakal dilimlerini üzerine dizip 4-5 saar buzdolabında dinlendiriyoruz.


AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. En son yaptığımda ben de portakallı yapmıştım tiramisuyu.. Harika oluyor.. Ellerine sağlık, fotoğraflara bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor.
    Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.