26 Şubat 2014 Çarşamba

TÜRK KAHVESİ PİŞİRMENİN PÜF NOKTALARI



Eşle içilen kahve huzurdur.Köpüklere güven karışır,dudağının kenarına hafif bir tebessüm kondurur.
Anneyle içilen kahve güçtür.Köpüğünde anne şefkati vardır ,telvesinde hayatın yorgunluğu
Tek başına içilen kahve yalnızlıktır.Acıdır tadı,köpüğü de telvesi de göz yaşı kokar.
Baba ile içilen kahve sevgidir.Az şekerli hep benim ol'dur telvesi
Beklemediğin bir anda gelen kahve başkadır;ısıtıverir içini
Yorgunken içilen kahve hafifletir.Yorgunluğu alır.
Dostlarla içilen kahve neşedir.Kahkahalar köpükler üzerinde yüzer..



Bugün  bir kahve sever olan ben size Türk kahvesi pişirmesini ve püf noktalarını anlatacağım.
Ne zaman Eminönü'ne gitsem Kuru Kahveci Mehmet Efendiye uğramadan dönmem.
Miss gibi kahve kokusu ara sokaklara dağılır..Kokusuyla davet eder...
O sokağa girip de kahve almadan dönmek  zor iş.
Uzun bir kuyruk olsa da kapısında beklemeye değer.
Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın..




TÜRK KAHVESİ PİŞİRİLMESİ

MALZEMELER (Orta Kahve)

1 kahve fincanı soğuk su
2 çay kaşığı Türk kahvesi
2 adet kesme şeker

YAPILIŞI
Cezveye Türk kahvesini,şekeri koyun.Üzerine bir kahve fincanı soğuk suyu ekleyip şeker eriyinceye kadar karıştırın.En küçük ocağa alın.Karıştırmayın.
Kahveniz yavaş yavaş kabarmaya başladığında  ,kaşıkla köpükleri alıp fincanınıza koyun.
Tekrar ocağa koyun.Ocak üzerindeyken kahve kaynadığında yavaş yavaş fincanınıza dökün.
Bir bardak su ve çikolata eşliğinde servis edebilirsiniz.
Kahveden önce bir yudum su içip ,daha sonra kahve içmeye başlarsanız kahvenin aromasını daha iyi
algılarsınız.
Soda eşliğinde kahve içmekte güzeldir.Deneyin.

İsterseni yanına Kahve Çekirdeği Kurabiye tarifimi yapabilirsiniz.


Afiyet bal şeker olsun.




TÜRK KAHVESİ PİŞİRMENİN PÜF NOKTALARI

*Lezzetli bir kahvenin ilk kuralı çekirdeklerinin kısa bir süre önce çekilmiş olması.
 O yüzden size önerim kahve çekirdeği alıp pişirmeden kısa bir süre önce çekin.

*İkinci kural ise kullanacağınız suyun soğuk olması

*Kısık ateşte ağır ağır pişirilmeli.

* İmkan varsa bakır cezve kullanılmalı

*Ocağa koymadan iyice karıştırılmalı ,ocak üzerindeyken karıştırılmamalı

 Sade kahve şekersizdir.
 Az şekerli kahve 1 adet kesme şekerle
 Orta kahve 2 adet kesme şekerle.
 Şekerli kahvede 3 adet kesme şekerle hazırlanır.

















10 yorum:

  1. Ne kadar hos bir paylasim bu boyle:)) tesekkurler..

    YanıtlaSil
  2. giriş yazısına bayıldım çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık. bu arada sunum harika içen yoksa alayım

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım,her gün içmek isterim mutlaka.Çok severim.İnşallah bir gün karşılıklı da içeriz,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Harika bir paylaşım, kahve üzerine düşünmekte, içmek kadar keyifliymiş, zira bir kahvenin çoook yıllar hatırı var :))
    Sevgilerimle, kahve kokulu güzel günlere...

    YanıtlaSil
  6. merhaba :)
    güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :) izleyiciler kısmını düzenledim buyrun derim :)
    muhabbetle..

    YanıtlaSil
  7. merhaba..
    kişilere göre duyguları hissettiğimi farkettim..
    Ellerinize yüreğinize sağlık. Sunum da harika olmuş.
    Sİzi izlemediyim . Bana da beklerim. http://tugcemdensevgilerle.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Bol köpüklü kahve yapamıyorum ben niye :/

    YanıtlaSil
  9. Harika tarifler..Benim gibi acemiler için çok öğretici. Bayıldım tariflerinize.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.