24 Şubat 2014 Pazartesi

MAYASIZ HAMUR KIZARTMASI -PİŞİ




Bilmeyen yoktur diyeceğim ama bilmeyenlerde oluyor tabi. Bu yağ çekmeyen hamur kızartmasını  deneyin..
Her evde bulanabilecek bu malzemelerle ansızın gelen misafirlerinize çayın yanına ikram edeceğiniz harika bir lezzettir.
Benim kız bayılır hamur kızartmasına..
İçine istediğiniz malzemeyi koyarak ta yapabilirsiniz.Ben çiçek kurabiye kalıbını kullandım fakat siz
isterseniz bardakla kesin isterseniz bıçakla kareler kesin.
Naz'ın isteği üzerine  birazını Hello Kitty kurabiye kalıbıyla kestim. :)



MALZEMELER

1 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un yaklaşık 3,5-4 su bardağı)

Kızartmak için
Sıvı yağ







YAPILIŞI

Yumurtayı,yoğurdu,kabartma tozunu,tuzu bir kapta karıştırın.
Azar azar un ilave edin.Yoğurun.Yumuşak bir hamur elde edin.
Unu fazla kaçırmayın.
Üzerini nemli bezle örtüp 20 dakika bekletin.
Hamuru eşit bezelere ayırın.
Hamuru açacağınız yere un serpiştirin.
Bezeleri yarım cm inceliğinde açarak kurabiye kalıbıyla yada bardakla kesin.
Kızgın yağda arkalı önlü çevirerek kızartın.
Başından ayrılmayın.Çünkü çabucak kızarıyorlar. :)

AFİYET OLSUN.



18 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor,yakın zamanda TV de buna benzer birşey gördüm,iki veya uç boy çiçeği (yaprakların arası kesilmişti),yumurta akı ile üst üste yapıştırdıktan sonra,küçük yaprak altta kalacak şekilde kızgın yağda kızarttılar pofuduk polisin oldu,deneyebilirsinin.😋

    YanıtlaSil
  2. Kahvaltıda nefis oluyor çok severim:)elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/ canım ellerine sağlık..dun sayfandan aldıgım kremalı poğaça tarıfını denedım cok güzel oldu...tarıf ıcın teşekkürler .....sevgılerımı bırakıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Pınarcım.Çok teşekkür ederim.
      Bendende sevgiler

      Sil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor şekline bayıldım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Benimde favorimmm ve tabiiii kuzularinda en lisa zamanda kalipla deneyecegim. elleribe saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde İsim bıraksaydınız ne mutlu olurdum :)
      Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim
      Sevgiler

      Sil
  6. ÇAY SAATİ İÇİN HARİKA OLURDU VALLA. NE ZAMANDIR YEMEMİŞTİM.. ELLERİNİZE SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracım.En kısa zamanda yap ye :)
      sevgiler

      Sil
  7. Bu cok güzel görünüyor canim ne güzel kabarmis, ellerine emegine saglik...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. Evde ekmek kalmamış, almaya da üşeniyorum, blogunda gezinirken bu tarifi buldum, hemen deniyeceğimm :))) Ellerine sağlık Yasecim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarda çok seviyor Tuğbacım.. Dene ..Teşekkür ederim :*

      Sil
  10. Çok güzel görüyor elinize kolunuza tarifinize sağlık :)
    En kısa zamanda deniyeceğim :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.