10 Şubat 2014 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSLU PANCAKE-PANKEK







Hep derler ya krepten ne farkı var diye olmaz mı pancake böyle pofidik pofidik oluyor..
Krep diyince aklıma içine peynir ,domates öyle tuzlu şeyler koyup yemek geliyorken ,pancake te 
tam tersi valla.
Sür Nutellayı veya dök çikolata sosunu yada serp pudra şekerini üzerini süsle meyvelerle 
ohhhh afiyet olsun.. :)
Pekmez li de güzel tabiii 
Akşam saatleri ya acıktım ben ya .Ondan böyle ballandıra ballandıra anlatışım. :)

Geçiyorum ben tarife :)

MALZEMELER (Orta boy tavada 4 adet çıkmaktadır)
3 yumurta
1 su bardağı un
Yarım su bardağından biraz fazla süt
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çimdik tuz
1 yemek kaşığı tepeleme toz şeker 
Sıvı yağ (tavayı yağlamak için)
Carte dor hazır çikolata sosu

YAPILIŞI
Öncelikle yumurtaların sarısını ve beyazını ayırın.Sarıların beyazlara karışmamasına dikkat edin.Yumurta beyazlarına bir çimdik tuz atılarak kar gibi olana dek mikserle çırpın.(Tabağı çevirdiğinizde düşmeyecek şekilde olacak.)
Ayrı bir kapta yumurta sarıları mikserle çırpılır ve süt eklenip  karıştırılır. 1 yemek kaşığı tepeleme toz şeker koyup biraz daha çırpın.
Yumurta beyazlarınızı sarılara ekleyin ..Beyazları söndürmeden tel çırpıcıyla hafifçe çırpın.
Elenmiş unu ve kabartma tozunu da ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edin.
Yağlanmış teflon tavanıza 1 kepçe dökün.(Ben 18 cm lik tavamı kullandım.) İsterseniz minik tavada da yapabilirsiniz.Spatula yardımıyla altının kızardığını gördüğünüzde  diğer tarafını çevirin.Karışım bitene kadar bu işlem tekrarlanır.Aman başından 
ayrılmayın .Çok çabuk pişiyorlar.
Sonra üzerine çikolata sosu ilave meyve ile süsleyip servis yapın.

AFİYET OLSUN.






  





4 yorum:

  1. Diyet bozdurur bunlar çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. fark var bencede bu cook lezzetlı olmustur elıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. kızlarım çok sever.Ellerine sağlık.Bir de çikolatalı olunca lezzet bana göre ikiye katlanır.

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Bende reçelle bayılıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.