22 Ağustos 2013 Perşembe

GÜZEL PİRİNÇ PİLAVI YAPMANIN PÜF NOKTALARI





Her ne kadar yapılması kolay sanılsa da pilav yapmak zor iştir.Herkes tutturamaz.

Pilav dediğin tane tane dökülecek.

İyi bir pilav için öncelikle iyi pirinç seçmelisiniz.Bu birinci kural ..

İkinci kural pirincim bol suda yıkanıp nişastasından arındırılmasıdır.

Tereyağı ile yapılan pilavın lezzeti tartışılmaz.Ben tereyağı ve sıvı yağ karışık kullanıyorum.Böylelikle pilavım parlak bir görüntüye sahip oluyor.

Pilav için  yayvan ,geniş bir tencere tercih edilmelidir.

Salma dediğimiz yöntemi kullanarak pilav yaparım.Yani pirinçleri kavurmam.

Pirinçleri önceden kaynamış suda tuz ekleyerek en az yarım saat bekletiyorum. Daha sonra bol suyla yıkayıp süzüyorum.

Pilav pişerken kapağını açmamalıyız .Kısık ateşte pişmeli mutlaka.Pilav suyunu çektiğinde tencere ve kapağın arasına temiz bir bezle kapatıyoruz.

İşte benim tarifim.

MALZEMELER
2 su bardağı baldo pirinç
1 kahve fincanı arpa şehriye
3 su bardağı su
4 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı margarin /tere yağı
Tuz

YAPILIŞI
Öncelikle pirinçler ayıklanır ,yıkanır.Bir kaba pirinçleri alın,üzerine yarım yemek kaşığı tuz atıp sıcak suyu dökün.Yarım saat bekletin.Beklettikten sonra tekrar yıkayıp süzün.Bu arada tencereye yağları koyup eritin. Arpa şehriyeyi ilave edip rengi dönene kadar kavurun.3 su bardağı suyu ve tuzunu atıp tencerenin kapağını kapatıp suyu kaynatın.Süzülen pirinçleri katıp,kapağı kapatıp 4 -5 dakika ocağın orta gözünde harlı ateşte kaynatın.Daha sonra en kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.

2 yorum:

  1. önerilerinizi dikkate alacagim,tesekkurler.

    YanıtlaSil
  2. pilavin altini kisinca saatimi 17 dakikaya kuruyorum tamamen suyunu cekiyor tane tane oluyor ben de tv den ogrenmistim tavsiye ederim hic kontrol etmeye gerek kalmiyor

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.