21 Haziran 2013 Cuma

DONDURMALI İRMİK HELVASI



Hayırlı cumalar

İrmik helvasını sevmeyenimiz var mı ? Osmanlı zamanından günümüze kadar gelmiş muhteşem ,hafif lezzetli bir tatlı..Dondurma eşliğinde de bir harika...
İrmik helvası su ile yapıldığında da güzel fakat ben süt koymayı tercih ediyorum.İçerisinde de dondurma olduğu için şekeri normalinden biraz daha az koymanızı öneriyorum.Aşağıda verdiğim ölçülerden 4 kase çıkıyor.Siz kişi sayısına göre malzemeyi çoğaltabilirsiniz.

Geçelim tarife...

MALZEMELER

125 gr. margarin
2 su bardağı irmik
1,5 su bardağı tozşeker (tatlıyla çok arası olmayanlar 1 su bardağı +1 parmak toz şeker koyabilir)
2 su bardağı süt yada su
1 kahve fincanı dolmalık fıstık

İçi için:
Maraş dondurma

Üzeri için :
Antep fıstığı tozu ya da ceviz ya da  fındık

YAPILIŞI

YAPILIŞI
Genişçe bir tencerede margarini eritin.Fıstıkları koyup 1-2 dakika kavurup irmiği ilave edin.İrmikler pembeleşinceye kadar karıştıra karıştıra çok ağır ateşte kavurun. Ayrı bir kaba soğuk sütü,şekeri koyup şeker eriyene kadar karıştırın.20-25 dakika kavurduğunuz irmiğe şekerli sütü soğuk olarak dökün.Beraberce karıştırıp ateşi iyice kısın.Kısık ateşte dibi tutmadan 15 dakika daha tencerenin kapağı açık şerbeti çekinceye kadar ocakta tutun.Kapağını kapatın.Ateşi söndürün ve helvayı demlenmeye bırakın.Yaklaşık 20 dakika demlensin.Helva ılıyınca tahta kaşıkla karıştırıp ,kabartın.
Küçük bir kaseye biraz helva koyup bastırın .Ortasını çukur hale getirip bir top dondurma koyup üstünü helvayla kapatın.Servis tabağına ters çevirip üzerini süsleyip  servis yapın.

AFİYET OLSUN.










10 yorum:

  1. Çok severim bende:)
    Ellerine sağlık Yasemincim..
    Sevgiler.

    Bu arada blog buluşmamıza katılmak istersen memnun oluruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      İnşallah başka bir buluşmaya

      Benden de sevgiler

      Sil
  2. yaseminnnnnnnnnnnnnnnn offfffffff diyorum sana harika olur eminim hiç denemedim en kısa zamanda deniycem eşim çok sever irmik helvasını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekcimmm eşin seviyosa hemen yap.Bende irmik helvası hastasıyım. :)

      Sil
  3. Elinize sağlık.Nefis bir helva olmuş sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sema arkadaşım
      sevgiyle kal

      Sil
  4. ellerine sağlık canım.nefis olduğu görüntüsünden belli oluyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. hemen denicem demiyorum çünkü hayatta o sıcakla soğuk u bir araya getiremem ben getiresiye kadarda bİrbirine girer :D
    YAPANLARI ALKIŞLIYORUM ;) Ellerine sağlık canım
    emine yol

    YanıtlaSil
  7. İrmik helvasını ailece çok seviyoruz... off içinde de dondurma ne biçim bir keyif... eline sağlık... sevgiler:)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.