6 Aralık 2012 Perşembe

BAL KABAKLI İRMİK TATLISI




MALZEMELER
1 lt süt
11 yemek kaşığı irmik
10 yemek kaşığı toz şeker
350 gr bal kabağı
4 yemek kaşığı toz şeker
Hindistan cevizi
veya ceviz

YAPILIŞI
Doğranmış bal kabaklarınızı 4 yemek kaşığı şekerle suyunu salıp çekene kadar pişirin.Kabaklar pişerken tencereye süt, irmik ve şekeri koyup orta ateşte kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin.Dikdörtgen borcamınızın dibini ıslatıp irmiğinizi yayın.
Bal kabaklarını blender yardımıyla püre haline getirip irmik tatlınızın üzerine yayın.Soğuyunca üzerine hindistan cevizi dökün. 4-5 saat kadar buzdolabında bekletin.
Soğuk olarak servis yapın.

AFİYET OLSUN.

45 yorum:

  1. ellerine sağlıkkk harika görünüyorrrr :)
    yapıcam bende :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Balkabağının tadı çok yakışmıştır eminim. süper bir fikir bende deneyeceğim :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, denemek isterim. Afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Yasemin,

    Öncelikle ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.
    İrmik tatlısıyla kabağın renk uyumu çok güzel. Eminim ki tadı da öyledir.
    Ellerinize sağlık.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumun için.
      sevgiler

      Sil
  5. enfes görünüyor....
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  7. çok kolay ve çok güzel bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. aman allah'im bu nasil guzel bir tatli olmali ballkabak! irmiiiik ,! ben derhal balkabagi bulmaya gidiyorum ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda güldürdün beni.bulmakta zorlanmazsın her yer balkabağı

      Sil
  9. Nasıl da güzel görünüyor ellerine kollarına sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. bende severek yiyorum beyaz ve turuncunun mükemmel renk uyumuyla
    çok hoş bir tarif canım ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  12. bal kabağının yakışmadığı girmediği yemek kalmadı sanırım,tatlı tuzlu birçok şeye yakışıyor.eline sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sana katılıyorum
      sevgiler

      Sil
  13. Çok çok güzel görünüyor. Tatlının rengine bayıldım. Balkabaklı irmik tatlısı yemedim hiç ama nefis görünüyor Yasemin'ciğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemelisin hülyacım.Teşekkür ederim
      sevgiler

      Sil
  14. sitenizi keyifle gezdim.göze ve damağa hitap eden güzel lezzetler var.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim .Ve bloguma hoşgeldiniz
      sevgiler

      Sil
  15. Harika olmuş, muhakkak denemek lazım. Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. gerçekten harika görünüyor , ellerine sağlık yaseminciğim...

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuş, görüntü bir harika, çok iyi bir fikir iki tatlıyı bu şekilde birleştirmek, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. yasem bayıldım buna kuzum. Ellerine sağlık olsun

    YanıtlaSil
  19. Kabağın tamda mevsimi denemek istiyorum, elinize sağlık değişik bir tarif.
    Beklerim sizide yeniyim burada.:-)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim açelyacım.Bloguma hoşgeldin .
      sevgiler

      Sil
  20. Çok şık olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. çOK BEĞENDİM. Ellerinize sağlık. Az önceki anne pastasıda çok güzeldi. Uzun sağlıklı ömürler annenize. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim amin inşallah nursevin hn

      Sil
  22. Tarifinize bayıldım, yarın ortakent pazarından kabak alıp denemek ve sonucunu burda paylaşmak için sabırsızlanıyorum...sevgiler....

    YanıtlaSil
  23. evde kocamaaaan bir bal kabağı var ve ben kabak tatlısından başka hiç kullanmadım kabağı..bunu denemeliyim diye düşünüyorum ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. güzel bir alternatif,güzel bir renk uyumu olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. Çok değişik olmuş harika görünüyor.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.