8 Kasım 2012 Perşembe

KAKAOLU ISLAK KURABİYE




MALZEMELER

250 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
4 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3,5-4 su bardağına yakın un (Aldığı kadar)

Şerbeti için:
3 çay bardağı su
3 çay bardağı toz şeker
1-2 damla limon suyu

Hindistan cevizi veya antep fıstığı tozu

YAPILIŞI
Önce şerbetini hazırlayın.Suyu ve şekeri kaynamaya başladıktan sonra 6-7 dakika kadar kaynatın ve limon suyu sıkarak ılıtın. Soğuması için buzdolabına alın ve 1 saat bekletin.
Yumurta ve şekeri mikser yardımıyla çırpın.Ardından margarini küp küp doğrayın ve sıvı yağ ile beraber karışıma ilave edin.Kakao ve vanilyayı da ekleyin.Unu eleyip kabartma tozuyla karıştırarak karışıma ilave edin.Ele yapışmayacak bir hamur elde edin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde hamur alıp  elinizde yuvarlayın ve tepsiye dizin.
Önceden ısıtılmış 150 derece  fırında kurabiyelerin üzeri çatlayana kadar pişirin.Yaklaşık 15 dk.kadar.
Fırından alın.Sıcak kurabiyeleri soğuk şerbetin içine batırıp çıkartın.Servis tabağınıza dizin.Üzerini antep fıstığı tozu veya hindistan cevizi ile süsleyin.

AFİYET OLSUN.












25 yorum:

  1. ellerine sağlık canım ne nefis bir lezzet dimi :) hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar..Evet sana katılıyorum cnm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben bunları yerim yaaaaa...
    çok güzeller...
    bayıldım...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. ayşe öyle methettiki ilk fırsatta bende deneyeceğim=)

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyorlar..kesinlikle denicem..eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. yaptım harika oldu :) verdiğin diğer tarifler gibi :) teşekkürler yasemincim

    YanıtlaSil
  7. yasemin hamurişiyle arası olmayan eşim bile ıslak kurabiyeye bayıldı.iş yerinede istiyor=)ama benim için çok tehlikeli.yarısından çoğunu buzluğa koydum iyiki.yoksa sabahtan akşama ben onu varya yirim yirim=)bu arada kahvenin yanınada süper gidiyo çikolata gibi

    YanıtlaSil
  8. Yarın akşam için şimdiden yapsam olur mu? Yarın mı yapsam daha iyi olur?

    YanıtlaSil
  9. Olur tabiii.hatta bir gün bekleyince daha güzel oluyor :D şimdiden ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Yasemin,

    Ellerine sağlık, bende bunu yapmassam.

    79. um. Hoşgeldim. Hemen bir soru geliyor, yalvarıyorum bana da anlat nasıl katogoriler yaptın, hani çorba, makarna, sebze tarifleri filan. Etiketlendiriyorum yazılarımı sonra...

    Acele cevap kestane kebap

    YanıtlaSil
  11. hoşgeldinnnn :) Teşekkür ederim. mail adresime mailini atarsan ordan sana anlatmaya çalışayım.
    yasemin_k78@hotmail.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ELLERINE SAGLIK CANIM COK LEZZETLI GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyorlar demem gerek bu tarifi...
    hazır kızımda kurabiye isteyip duruyordu.
    ellerine sğlık.

    YanıtlaSil
  14. şimdi çayın yanında ne güzel olurdu ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  15. kurabiyeler harika görünüyor Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ederim ,harika oldu,oğlum diş telleri bugün takıldığı için tüm gün bir şey yememişti.Tarifiniz sayesinde yaptığım kurabiyeleri öyle bir yiyişi vardı ki...sonsuz teşekkürler Yeşim Başdoğan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim yeşim hanım.Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.Sevgilerimle .Kuzucuğa afiyet olsun

      Sil
  17. yaptım cok güzel oldu ellerinize sağlık bunu bir arkadaşta yemiştim tarifini istedim ama vermek istememişti şimdi ben yaptım onu çağıracağım ve ikram edeceğim cok tşk

    YanıtlaSil
  18. NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK,HAYIRLI SAHURLAR..

    YanıtlaSil
  19. Ben de yaptım, harika oldu.

    YanıtlaSil
  20. çok güzel çok ımmhhhh bayıldmmmmm :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
blog sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.