11 Mart 2012 Pazar

ÇİLEKLİ PARFE



Bu enfes tatlı benim yaz aylarında(çilek zamanı) sıklıkla yaptığım annemden öğrendiğim bir tatlıdır.Dedesi kızıma çilek almış .Ama benim miniğim hasta olduğundan dolayı yemedi.Yemeyince bozulacağına tatlı yapayım dedim.Aklıma ÇİLEKLİ PARFE  geldi.Aslında annemin tarifinde borcamın tabanına 1 paket kakaolu büskivi diziliyor.Büskivim yoktu dizmedim.Öylede yapılabilir.


MALZEMELER
1 su bardağı un
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 adet yumurta
2 paket vanilya

Üzeri için:
250 gr çilek ,Yarım çay bardağı toz şeker

YAPILIŞI
Önce yumurtayı çırpın.Süt ,un,şekeri ekleyin.Mikserle çırpın.Tencereye aktarıp göz göz olana kadar pişirin.Ateşten alıp vanilyaları ekleyip mikserle yarım dakika kadar çırpın.Dikdörtgen borcamınızın tabanını ıslatın.Kremayı dökün.
Çilekleri yıkayıp suyunu süzelim.Üzerine toz şekeri ilave ederek blender yardımıyla püre haline getirin. Damlalar halinde kremanın üzerine damlatın .(tamamen de çilek sosuyla kaplayabilirsiniz.)
Buzdolabında en az 4-5 saat bekletin.Dilimleyerek servis yapın.(Çilek sosunu servis esnasında da tabaktaki dilime dökebilirsiniz.

AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz...Ziyaretiniz ve yorumlarınız benim için çok değerli..
gmail hesabı sahibi değilseniz, alttaki adı/url yazan bölüme tıklayıp,adınızı yazarak yorum bırakabilirsiniz.Sevgiyle kalın.